800 114 118

Volejte zdarma (po–pá: 8–18)

Přihlášení

42 tipů a triků, jak porazit koronavirový splín

Tipy a triky, jak porazit koronavirus


Cítíte se vyčerpaní a unavení pod břemenem pandemie koronaviru? Už vás unavují zdánlivě nekonečná omezení? Jste nešťastní, protože trpíte sociální izolací?

Věřte nám, my také. Proto jsme začali přemýšlet o tom, jak porazit koronavirový splín – aniž bychom porušili pravidla. Takže jsme se rozhodli udělat průzkum. Oslovili jsme okolo 200 přátel a členů rodiny, abychom se jich zeptali, jak se vyrovnávají s každodenním životem navzdory pandemii. Chtěli jsme vědět, jak se lidem daří udržovat si náladu, socializovat se, vzdělávat a bavit se a navíc zůstat fyzicky i duševně zdraví.


Jste připraveni okořenit svůj každodenní pandemický život několika jednoduchými tipy a triky od skutečných lidí? Podívejte se na našich 42 nejlepších tipů proti kovidovému splínu!


Jak zůstat zdravý během pandemie koronaviru?

  1. Běžte na procházku. Každý den. Opravdu to funguje.
  2. Pokud vám to nestačí, zkuste si zaběhat. Je těžké začít, ale jakmile si vaše tělo zvykne cvičit, posílíte imunitní systém a uvolníte endorfiny.
  3. Když už mluvíme o našem imunitním systému: zahrňte do své každodenní rutiny střídavé studené sprchy, které posílí vaši obranu.
  4. Zkuste si doma zacvičit. Pokud při cvičení potřebujete společnost a zábavu, uspořádejte online cvičení se skupinou přátel.
  5. Místo sledování filmů začněte v noci poslouchat audioknihy. Je to zábava a současně se vyhnete před spaním jasnému světlu – a usnete rychleji.
  6. Před spaním dobře vyvětrejte svou ložnici. Otevřete okno a užijte si chladný vzduch proudící dovnitř.
  7. Vyzkoušejte online lekce pilates. Pomohou vám uvolnit vaše tělo i mysl.
  8. Přestaňte kouřit! Kdy, když ne teď, je nejlepší čas přestat ?!

Jaký je nejlepší způsob cvičení duševní hygieny? Jak bojovat proti úzkosti?

  1. Doporučujeme netrávit příliš mnoho času sledováním zpráv. Držte krok s nejnovějšími opatřeními (a dodržujte je), ale udržujte negativitu mimo svůj obývací pokoj.
  2. Pokud se stále cítíte přehlceni emocemi, vyzkoušejte metodu Wima Hofa: 30× se zhluboka nadechněte nosem a vydechněte ústy. Poté se opět zhluboka nadechněte a vydechněte; zadržte dech, dokud se nebudete muset nadechnout. Poté se nadechněte, jak nejhlouběji můžete, a zadržte tento dech na 10 sekund. Brzy v sobě ucítíte zen.
  3. Na pozvednutí ducha nepomáhá pouze pilates. Bylo prokázáno, že jeho velký bratr jóga předchází depresím a úzkostem. Existuje při lockdownu lepší aktivita?
  4. Podstatným prvkem dobrého duševního zdraví je meditace. Stáhněte si meditační aplikaci nebo si pořiďte příručku k meditaci. Pokud vás to nemotivuje: dokonce i na Netflixu nyní najdete, jak správně meditovat.
  5. Pište si deník. Každý večer. Vaše starosti se doslova přenesou z vaší hlavy na papír – a zůstanou tam.
  6. Přijměte, že se někdy můžete cítit na dně, nemotivovaní a smutní. Pochopte, že v těchto zvláštních dobách nemůžete vždy zůstat pozitivní.
  7. Nezabývejte se chybami a špatnými vlastnostmi ostatních. Nastal čas se konečně postarat o sebe!
  8. Dokončete, co jste začali. Neodkládejte věci jen proto, že na to máte čas.
  9. Stáhněte si Flow-list a každý den si zapište tři věci, které vám udělaly radost. Jen to, nic jiného – žádné budoucí plány ani minulé starosti.

Jak efektivně pracovat z domova během pandemie

  1. Není tak důležité, v kolik hodin vstáváte, jako v kolik jdete spát. Zkuste být v posteli před 23:00. Pokud jdete spát po půlnoci, další den si budete muset připravit šálek kávy navíc.
  2. Vytvořte si vlastní domácí kancelář. Může to být celá místnost nebo jen stůl. Pro váš úspěch je důležité oddělit práci od soukromého života.
  3. Tento trik vás může stát trochu přesvědčování, ale: pořiďte si stůl, u kterého budete stát. Vaše záda vám poděkují.
  4. Dělejte si přestávky a dělejte věci mimo počítač, jako je například šálek kávy, oběd, mytí nádobí nebo klidně leštění bot – prostě všechno, co vás odvádí od práce a od modrého světla vašeho počítače a telefonu.
  5. Když už mluvíme o modrém světle, pořiďte si pár počítačových brýlí. Blokují vlny modrého světla, které se dostávají do vašeho oka. Budete se lépe soustředit, budete mít méně bolesti hlavy a rychleji usnete.

Jak zavést rutiny ve vašem každodenním pandemickém životě

  1. Udržujte pevnou denní rutinu. Choďte do postele a vstávejte ve stejnou dobu – i o víkendech!
  2. Probuďte se nejméně 2 hodiny před prací, udělejte si kávu, projděte se psem nebo si přečtěte knihu. Lepší začátek dne nemůže být.
  3. Tento tip se vám bude líbit: Dejte si sklenku vína se svým partnerem, spolubydlícím nebo dobrým přítelem přes Facetime – alespoň jednou za čas. Zeptejte se svých blízkých, jaký měli den a řekněte jim o svém.

Jak udržovat zdravou a vyváženou stravu během pandemie COVID-19

  1. Pijte a jezte, co vám chutná, buďte k sobě laskaví. Zkuste však do své stravy začlenit lahodnou sezónní zeleninu a prozkoumat nové recepty.
  2. Pátou kávu denně nahraďte dvěma sklenicemi vody s citronem.
  3. Grilování! Buď na zahradě, nebo na balkoně. Nebo si v kuchyni ugrilujte lahodný (veganský) steak pro lepší večer.
  4. Když už mluvíme o veganském masu, zahrňte do svého jídelníčku náhražky masa a oslavte vegetariánská nebo veganská jídla. Planeta vám poděkuje.

Jak se učit novým věcem a zůstat vzdělaný navzdory pandemii

  1. Naučte se nový jazyk. Je snad lepší čas se jazykově připravit na další velkou cestu nebo bydlení, než teď?
  2. Nebo se naučte hrát na hudební nástroj, na který jste chtěli vždy umět hrát. Pokud jde o bicí, sousedi vám jistě poděkují.
  3. Vyřešte Rubikovu kostku. Přejeme vám hodně štěstí.
  4. Absolvujte online kurzy v nejrůznějších oborech. Nebo sledujte veřejné přednášky na univerzitách. Nebo TED Talks.
  5. Uspořádejte online meeting s kolegy nebo přáteli a naučte se vzájemně něčemu novému. Ukažte lidem svůj skrytý talent.

Jak se bavit v každodenním kovidovém životě

  1. Hrajte hry pro více hráčů, jako je Overcooked 2 nebo Monopoly, se svým partnerem nebo spolubydlícími. Nebuďte ale příliš lační po výhře, abyste se nemuseli stěhovat.
  2. Malování podle čísel!
  3. Proč se nestát zahradníkem? Začněte v kuchyni pěstovat rostliny – zázvor, avokádo, mrkev – dokonce i salát vyroste v lahvi.
  4. Vytvořte video na YouTube. Nebo vlastní web.
  5. Kupte si velké puzzle. Než skončíte, pandemie bude téměř u konce.

Jak si udržet vztahy a přátelství v lockdownu?

  1. Zůstaňte v kontaktu se svými přáteli, rodinou a kolegy. Zavolejte jim, pošlete SMS, nebo klidně pohlednici.
  2. Uspořádejte Zoom party.. nebo dvě.
  3. I když ve skutečnosti nemůžete nikoho potkávat, je úžasné vidět, jak se na vás pod rouškami usmívají cizinci. To dokáže zlepšit den.


Poskytl vám jeden nebo dva tipy nový pohled na váš každodenní život v době pandemie? Pak sdílejte tento článek se svými přáteli, rodinou a partnery!